Algemene Voorwaarden
Inhoudsopgave
Artikel 1 – Definities
In deze Algemene Voorwaarden wordt verstaan onder:
- Cliënt: iedere natuurlijke persoon die verpleegkundig en medische diensten afneemt bij Walk-in Kliniek NOP B.V.
- Walk-in Kliniek NOP B.V.: de besloten vennootschap die verpleegkundig en
medische diensten verleent, hierna ook “Kliniek” genoemd. - Overeenkomst: de afspraak tussen de Kliniek en de Cliënt over het leveren van
verpleegkundig en medische diensten. - Persoonsgegevens: alle informatie over een geïdentificeerde of identificeerbare
natuurlijke persoon, zoals bedoeld in de AVG.
Artikel 2 – Toepasselijkheid
- Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle verpleegkundig en
medische behandelingen, diensten en overige werkzaamheden verricht door
Walk-in Kliniek NOP B.V. - Afwijkingen van deze voorwaarden zijn slechts geldig indien schriftelijk
overeengekomen.
Artikel 3 – Diensten
- De Kliniek levert verpleegkundig en medische zorg zoals beschreven in de
dienstverleningsovereenkomst of zoals mondeling overeengekomen. - De Kliniek heeft het recht bepaalde diensten niet uit te voeren indien zij van oordeel is dat dit verpleegkundig en/of medische niet verantwoord is.
Artikel 4 – Afspraken en Annuleringen
- Afspraken kunnen online worden gemaakt via www.walkinklinieknop.nl.
- Annulering dient uiterlijk 4 uur voor de afspraak te geschieden.
Artikel 5 – Tarieven en Betaling
- Tarieven zijn vooraf kenbaar gemaakt en kunnen jaarlijks worden aangepast. De kosten worden voldaan door de Gemeente Noordoostpolder waarmee de Kliniek een separate overeenkomst heeft.
Artikel 6 – Aansprakelijkheid
- De Kliniek is slechts aansprakelijk voor schade die rechtstreeks voortvloeit uit een toerekenbare tekortkoming in de uitvoering van de dienstverlening.
- Iedere aansprakelijkheid is beperkt tot het bedrag dat in het betreffende geval door de aansprakelijkheidsverzekering wordt uitgekeerd.
- De Kliniek is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door onjuiste of
onvolledige informatie verstrekt door de Cliënt.
Artikel 7 – Persoonsgegevens en Privacy
- Walk-in Kliniek NOP B.V. verwerkt persoonsgegevens conform de AVG, WGBO en overige relevante privacywetgeving.
- Persoonsgegevens worden uitsluitend verwerkt voor:
• Het verlenen van medische zorg;
• Administratieve doeleinden;
• Het nakomen van wettelijke verplichtingen. - De Cliënt heeft recht op inzage, correctie en verwijdering van zijn of haar
persoonsgegevens. - De Kliniek treft passende technische en organisatorische maatregelen om
persoonsgegevens te beveiligen tegen verlies of onrechtmatige verwerking. - Voor meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens verwijst de Kliniek naar haar Privacyverklaring.
Artikel 8 – Geheimhouding
- De Kliniek is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van de dienstverlening van of over de Cliënt verkrijgt.
Artikel 9 – Klachtenregeling
- Indien de Cliënt een klacht heeft over de geleverde dienst(en), kan deze worden
gemeld via de klachtenprocedure van Walk-in Kliniek NOP B.V. - De Kliniek handelt klachten zorgvuldig en vertrouwelijk af conform haar interne klachtenregeling.
Artikel 10 – Toepasselijk Recht en Geschillen
- Op deze Algemene Voorwaarden en alle Overeenkomsten tussen de Kliniek en de Cliënt is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
- Geschillen worden bij voorkeur in onderling overleg opgelost. Indien nodig wordt het geschil voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar Walk-in Kliniek NOP B.V. is gevestigd.