Inhoudsopgave

Artikel 1 – Definities

In deze Algemene Voorwaarden wordt verstaan onder:

  • Cliënt: iedere natuurlijke persoon die verpleegkundig en medische diensten afneemt bij Walk-in Kliniek NOP B.V.
  • Walk-in Kliniek NOP B.V.: de besloten vennootschap die verpleegkundig en
    medische diensten verleent, hierna ook “Kliniek” genoemd.
  • Overeenkomst: de afspraak tussen de Kliniek en de Cliënt over het leveren van
    verpleegkundig en medische diensten.
  • Persoonsgegevens: alle informatie over een geïdentificeerde of identificeerbare
    natuurlijke persoon, zoals bedoeld in de AVG.

Artikel 2 – Toepasselijkheid

  1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle verpleegkundig en
    medische behandelingen, diensten en overige werkzaamheden verricht door
    Walk-in Kliniek NOP B.V.
  2. Afwijkingen van deze voorwaarden zijn slechts geldig indien schriftelijk
    overeengekomen.

Artikel 3 – Diensten

  1. De Kliniek levert verpleegkundig en medische zorg zoals beschreven in de
    dienstverleningsovereenkomst of zoals mondeling overeengekomen.
  2. De Kliniek heeft het recht bepaalde diensten niet uit te voeren indien zij van oordeel is dat dit verpleegkundig en/of medische niet verantwoord is.

Artikel 4 – Afspraken en Annuleringen

  1. Afspraken kunnen online worden gemaakt via www.walkinklinieknop.nl.
  2. Annulering dient uiterlijk 4 uur voor de afspraak te geschieden. 

Artikel 5 – Tarieven en Betaling

  1. Tarieven zijn vooraf kenbaar gemaakt en kunnen jaarlijks worden aangepast. De kosten worden voldaan door de Gemeente Noordoostpolder waarmee de Kliniek een separate overeenkomst heeft.

Artikel 6 – Aansprakelijkheid

  1. De Kliniek is slechts aansprakelijk voor schade die rechtstreeks voortvloeit uit een toerekenbare tekortkoming in de uitvoering van de dienstverlening.
  2. Iedere aansprakelijkheid is beperkt tot het bedrag dat in het betreffende geval door de aansprakelijkheidsverzekering wordt uitgekeerd.
  3. De Kliniek is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door onjuiste of
    onvolledige informatie verstrekt door de Cliënt.

Artikel 7 – Persoonsgegevens en Privacy

  1. Walk-in Kliniek NOP B.V. verwerkt persoonsgegevens conform de AVG, WGBO en overige relevante privacywetgeving.
  2. Persoonsgegevens worden uitsluitend verwerkt voor:
    • Het verlenen van medische zorg;
    • Administratieve doeleinden;
    • Het nakomen van wettelijke verplichtingen.
  3. De Cliënt heeft recht op inzage, correctie en verwijdering van zijn of haar
    persoonsgegevens.
  4. De Kliniek treft passende technische en organisatorische maatregelen om
    persoonsgegevens te beveiligen tegen verlies of onrechtmatige verwerking.
  5. Voor meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens verwijst de Kliniek naar haar Privacyverklaring.

Artikel 8 – Geheimhouding

  1. De Kliniek is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van de dienstverlening van of over de Cliënt verkrijgt.

Artikel 9 – Klachtenregeling

  1. Indien de Cliënt een klacht heeft over de geleverde dienst(en), kan deze worden
    gemeld via de klachtenprocedure van Walk-in Kliniek NOP B.V.
  2. De Kliniek handelt klachten zorgvuldig en vertrouwelijk af conform haar interne klachtenregeling.

Artikel 10 – Toepasselijk Recht en Geschillen

  1. Op deze Algemene Voorwaarden en alle Overeenkomsten tussen de Kliniek en de Cliënt is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
  2. Geschillen worden bij voorkeur in onderling overleg opgelost. Indien nodig wordt het geschil voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar Walk-in Kliniek NOP B.V. is gevestigd.